Czym jest Pinterest?

Pinterest to medium społecznościowe, w którym użytkownicy mogą wyszukiwać, porządkować i dzielić się inspiracjami  i zainteresowaniami. Jest swojego rodzaju korkową tablicą w wersji elektronicznej, na której można przypinać obrazy i filmy znalezione w sieci. Stąd też się wzięła nazwa portalu: pin (ang. Przypiąć) interest (ang. Zainteresowania).

Najpopularniejszymi kategoriami na Pintereście są: moda, uroda, podróże, kuchnia, wystrój wnętrz i wszystko co charakteryzuje się wysoką estetyką oraz jakością wizualną. 

Statystki

W ciągu 9 miesięcy od uruchomienia, portal zyskał 10 mln użytkowników oraz miano najszybciej rosnącej platformy społecznościowej. Według portalu statista.com, w pierwszym kwartale 2020 r liczba aktywnych użytkowników Pinteresta wynosiła 330 ml.

W Polsce, według Gemiusa, liczba użytkowników na koniec 219 r wynosiła 3 mln. W demografii Pinteresta 67% użytkowników stanowią kobiety.

Jakie są możliwości reklamowe?

Badania pokazują, że 85% kobiet w wieku 25-54 lat wykorzystuje Pinteresta do planowania „momentów z życia”, takich jak dekorowanie nowego domu (43%), wyjazd na wakacje (50%) albo planowanie imprez – np. wesel lub urodzin. Pinterest jest więc źródłem inspiracji i narzędziem do wyszukiwania pomysłów. Oznacza to, że Pinterest jest bardzo dobrym miejscem reklamowym. Obecnie możliwość prowadzenia płatnych działań reklamowych w serwisie możliwa jest w 28 krajach, w tym w Polsce. Tam gdzie jest możliwe prowadzenie działań Paid Social, można optymalizować kampanie pod następujące etapy lejka sprzedażowego

Pod kątem targetowania można wybrać i dowolnie łączyć następujące rodzaje:

Odbiorcy – istnieje możliwość wykorzystania źródeł własnych Pintresta opartych na danych  behawioralnych oraz źródeł własnych marki poprzez dotarcie do osób, które zaangażowały się w publikowane piny lub miały interakcję z produktem na stronie (przeglądały, dodały do koszyka czy zakupiły). 

– Słowa kluczowe – ponieważ Pinterest ma wbudowaną wyszukiwarkę, istnie możliwość kierowani treści do osób, które wyszukiwały konkretne frazy np. lampa wisząca, rower mtb. Serwis podobnie jak Google Ads daje również możliwość zastosowania odpowiednich dopasowani i wykluczeń. Dzięki temu, docieramy do osób, które wykazują potrzebę zakupową.

– Zainteresowania – wybierając ten rodzaj targetowania, docieramy do osób, które charakteryzują się konkretnymi zainteresowaniami. Te natomiast, przypisywane są na podstawie typów utworzonych tablic, przypiętych pinów i tych, które ich zaangażowały.
– Rozszerzone – dodatkowe zainteresowania i słowa kluczowe poza tymi wprowadzonymi, sugerowane są jako dodatkowe opcje targetowania i tworzone na podstawie treści reklam i osób, do których chcemy dotrzeć,

– Dane demograficzne – dają możliwość wyboru określonej lokalizacji, języka, urządzenia czy płci.

– Umiejscowienie – pozwala określić gdzie mają się pokazywać nasze reklamy. Obecnie mogą to być wyniki wyszukiwania, w trakcie przeglądania lub oba te miejsca

Dostępne formaty reklamowe

Standardowy obraz:

Pin karuzelowy:

Kolekcja:

Prowadząc profil firmowy, kwestią kluczową jest prawidłowe wstawianie pinów własnych. Istotna jest tu zarówno sama kreacja (jej format i ujęcie), opis posta (użyte sformułowania, hashtagi oraz  sposób linkowania).

Szybko się przekonasz, że każda funkcjonalność Pinteresta jest skonstruowana bardzo intuicyjnie i nie sprawia żadnych problemów przy użytkowaniu!

Mamy nadzieję, że zdołaliśmy Cię przekonać, że korzystanie z Pinteresta to kwestia przynajmniej warta rozważenia.

Jeśli macie jakiekolwiek wątpliwości lub pojawiły się pytania – odezwij się do nas!